رييس كل دادگستري استان يزد گفت:اداره "ارشاد و معاضدت قضايي" با هدف راهنمايي و مشاوره حقوقي رايگان به مردم دردادگستري اين استان آغاز به كار كرد.

به گزارش روز يكشنبه دادگستري استان يزد، غلامحسين حيدري افزود: اين اداره در پي دستورالعمل رييس قوه قضاييه تشكيل شده و زير نظر معاونت قضايي دادگستري فعاليت خواهد كرد.

وي اظهار داشت: مردم مي‌توانند سوالات و مشكلات حقوقي و قضايي خود را با كارشناسان مجرب كه از مشاوران حقوقي قوه قضاييه و وكلاي دادگستري هستند، در ميان بگذارند.

حيدري تصريح كرد: به دليل آن كه بسياري از شاكيان و متهمان، توان مالي مناسب براي‌استخدام وكيل ندارند، ترتيبي داده شده تا از طريق اين اداره از بين وكلاي دادگستري، وكيلي براي افراد واجد شرايط انتخاب شود تا از حقوق آنان در محاكم قضايي دفاع كند.

رييس كل دادگستري استان يزد، راهنمايي مراجعين، براي طرح صحيح دعاوي در محاكم راازديگروظايف اين اداره‌ذكركرد و گفت: طرح درست دعاوي در دادگستري، موجب تسريع دررسيدگي به‌پرونده‌هاتوسط محاكم قضايي و پيشگري ازاطاله دادرسي خواهد شد.

وي برقراري تلفن‪ ۱۲۹‬به منظور ارايه مشاوره به مردم استان يزد را از برنامه‌هاي آينده دادگستري استان يزد عنوان كرد و افزود: با راه‌اندازي اين تلفن درآينده،مردم مي‌توانندپاسخ سووالات حقوقي خودرابدون حضور در دادگستري دريافت كنند.

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا